נעמה גבאי: ריפוי שמאני, שפת האור, רויאל ג'מס (פירמידה)

כתבו לי מייל: namigab@gmail.com

ניתן לשלוח הודעה בווטס-אפ לנייד: 33624400096+

 



רפואה משלימה לבעיות נפוצות בהריון

מאת נעמה גבאי

נשים בהריון סובלות מבעיות שונות ומצבי אי-נוחות, עקב השינויים הפיסיולוגיים הנוצרים בגוף במהלך ההריון. המאמר מסביר על הבעיות הנפוצות ביותר, כגון: בחילות, צרבת וגיהוקים, הקאות, עצירות, טחורים, תכיפות במתן שתן, דחיפות במתן שתן, דלקות בדרכי השתן, התכווצויות שרירים ברגליים, בצקות ונפיחות ברגליים, כאבי גב, ומציע פתרונות טבעיים ופשוטים להקלה.

 

בחילות, צרבת וגיהוקים בהריון

בחילות, צרבות וגיהוקים הם בעיות נפוצות מאחר והמזון נשאר זמן רב יותר לפירוק בקיבה וגם זווית הקיבה משתנה כתוצאה מהתרחבות הרחם. בכך מתאפשר מעבר ישר ופתוח בין הקיבה לוושט, ותחולת הקיבה או חומציותה זורמים מעלה אל תוך הוושט.

 

דרכים להקלה:

בחילות:

  • לשתות חליטות תה של קמומיל, מליסה, ג'ינג'ר.
  • לאכול קרקרים יבשים, צנימים, מקלות מלוחים, בייגלה יבש, פופקורן. מזונות אלו סופגים את עודף החומציות המצטברת במערכת העיכול ובכך מקלים על תחושת הבחילה.
  • לאכול ארוחות קטנות במרווחי זמן קטנים כדי שהקיבה לא תישאר ריקה.
  • להריח מטלית חמה ספוגה בלימון ומנטה. הריח יקל על בחילות.
  • רצוי להימנע מצריכת מוצרי חלב המגבירים את הפרשת החומציות במערכת העיכול, ובכך מגבירים בחילות זמן קצר לאחר עיכולם.

צרבת:

  • סוכריות ג'ינג'ר יכולות להועיל מאוד בהקלה על צרבות. הג'ינג'ר מצפה את הקיבה ומונע מהחומציות לעלות כלפי מעלה.
  • לערבב בכוס מים חמים 2 כפות דבש ו-2 כפות חומץ תפוחים, ללגום לאט במהלך כל היום. הדבש והחומץ מצפים את שסתום הקיבה ומכווצים אותו.
  • להימנע ממאכלים בעלי חומציות גבוהה, מאכלים מטוגנים, חריפים, בעלי אחוז שומן גבוה.
  • להימנע משכיבה מאוזנת לאחר הארוחה.

 

הקאות בהריון

הקאות מרובות עלולות לגרום לאיבוד נוזלים בגוף ולכן יש חשש להתייבשות.

דרכים להקלת הקאות:

  • מומלץ לאכול ארוחות קטנותבמשך היום כדי לא להעמיס על פירוק המזון בקיבה.
  • עדיף להימנע ממאכלים מטוגנים ושמנים, ומאכלים חריפים המגבירים את פעילות מערכת העיכול ועלולים לגרות בחילה או הקאה.
  • תוסף של וויטמין B6, יכול להקל על בחילות והקאות.

 

עצירות בהריון

הלחץ שמפעיל הרחם הגדל על החלחולת ועל החלק התחתון של המעיים יכול לגרום לעצירות ולטחורים. רמות פרוגסטרון גבוהות מאטות את גלי הפריסטלטיקה שמניעים את המזון במעיים, וזה יכול להחמיר את העצירות. צריכה בכמות גדולה מידי של ברזל במהלך הריון עלולה לגרום לעצירות.

דרכים להקלת עצירות:

  • שתייה מרובה של מים.
  • ניתן לחלוט 2-3 שזיפים מיובשים במים חמים למשך הלילה, ולמחרת בבוקר לשתות את הנוזל על קיבה ריקה ולאכול את השזיפים המושרים.
  • לבלוע כף שמן זית לפני הארוחה.
  • לאכול מזון עשיר בסיבים, כמו: פירות וירקות, דגנים מלאים וקטניות, ויחד עם זאת להגביר את כמות שתיית המים.
  • להקפיד על ארוחות מסודרות.
  • טיפול רפלקסולוגיה מיוחד לבעיות עיכול בהריון. עוזר מאוד!

 

טחורים בהריון

טחורים הינם כריות המכילות דם הנמצאות באופן נורמאלי בפי הטבעת. כאשר מופעל לחץ על פי הטבעת בזמן מאמץ, הטחורים הופכים גדושים בדם, שאינו מתנקז כראוי, ועם הזמן מאבדים את האחיזה בקיר התעלה האנאלית עד כדי צניחה החוצה ודימום.

הסיבות השכיחות להיווצרות טחורים (פנימיים או חיצוניים) בהריון נובעות מלחץ של הרחם על כלי הדם בחלחולת ובפי הטבעת, ומפעולות מאמץ שמעלות את הלחץ על הוורידים באזור ומקשות על זרימת הדם, כמו: מאמץ ביציאה בשל עצירות, שיעול, הקאה.

דרכים להקלת טחורים:

  • תזונה עשירה בסיבים כדי להקל מעבר הפסולת החוצה מפי הטבעת.
  • שתייה מרובה של מים.
  • שטיפת האזור במים לאחר יציאה.
  • הימנעות מישיבה ממושכת בשירותים.
  • ישיבה באמבט עם מים מעורבבים בחומר עמילן כגון: קורנפלור או קמח תפוח-אדמה.
  • ביצוע יומיומי של תרגילי כיווץ: לכווץ את שרירי הנרתיק ופי הטבעת במשך דקה או שתיים, להחזיק את השרירים מכווצים במשך 3-4 שניות כל פעם.
  • משחת הממליס לשימוש מקומי בלבד (ניתן להשיג בבתי מרקחת ובחנויות טבע). עוזרת לכיווץ כלי הדם באזור, ומרגיעה את הכאב.

 

תכיפות במתן שתן בהריון

הרחם הגדל דוחק את שלפוחית השתן בזווית חדשה, וגורם לכך שנוזל השתן אינו מתרוקן במלואו מהשופכנים ונשאר שם בחלקו. זה יוצר גירוי תמידי של שלפוחית השתן, והרגשה תמידית בצורך לתת שתן, גם כאשר השלפוחית אינה מלאה.

דחיפות במתן שתן בהריון

התכווצויות בלתי רצוניות של שריר השלפוחית, או היחלשות של שרירי רצפת האגן כך שאינם יכולים להישאר מכווצים לאורך זמן ולהחזיק את סוגר השופכה מכווץ, ויש צורך לרוץ מייד לשירותים.

דרכים להקלת מתן שתן:

  • בבוקר, בזמן הטלת השתן הראשונה יש לעצור את הזרם שתי שניות לאחר תחילת מתן השתן. אין לבצע תרגיל זה בשאר הטלות השתן.
  • תרגילים לשיקום שרירי רצפת האגן: לכווץ יחד את השרירים הטבעתיים באגן (פי הטבעת, הנרתיק ופתח השופכה) מספר פעמים ביום על מנת לחזק את רצפת האגן. בתחילה יש לבצע את התרגול תוך כדי נשיפה ובהמשך כאשר השרירים יתחזקו, תוך כדי שאיפה. ניתן לתרגל בתנוחות שונות, כמו: עמידה, ישיבה ושכיבה.
  • בזמן הטלת שתן או פעולת מעיים, להרפות את שרירי הבטן ולהימנע ככל הניתן מלחיצות.

 

דלקות בדרכי השתן בהריון

שתן שנשאר בשופכנים יכול לגרום לדלקת, מאחר ומשמש מצע טוב לחיידקים לשגשג ולהתרבות. דלקת יכולה להיות מלווה בצריבה בעת מתן שתן. כדאי להיבדק אצל רופא במקרה של חשד לדלקת בדרכי השתן, כדי למנוע נזק בהריון.

דרכים להקלת דלקת בשתן:

  • חליטה של עלי סרפד, שגורמים לשיתון רב ועוזרים לשטוף ולנקות את דרכי השתן מהדלקת.
  • חליטה של עלי זקן תירס: להרתיח בסיר את העלים שעוטפים את התירס, לאחר חליטה של 10 דקות במים רותחים, לסנן ולשתות את החליטה שהתקבלה.
  • להקפיד על היגיינה של המקום ושטיפה כמה פעמים ביום.
  • לעשות אמבטיות ישיבה עם סבון מתוק מסלק סוכר (אפשר להשיג בבתי מרחקת וחנויות טבע). אפשר להרתיח גם עלי צנונית ולשים באמבטיה.

 

התכווצויות שרירים ברגליים בהריון

ייתכן שהתופעה מתרחשת בשל הפרעה בזרימת דם בלילה או בשל אספקת דם דלה לאזורי פריפריה בגוף (ידיים ורגליים). ישנם מחקרים שמצאו קשר בין מחסור במגנזיום ובוויטמין B6 לבין התכווצויות שרירים ברגליים.

דרכים להקלת התכווצויות שרירים ברגליים:

  • לאכול מאכלים עשירים במגנזיום: ירקות עם עלים ירוקים, פולי סויה מבושלים, תרד מבושל, גרעיני דלעת, אגוזים למיניהם: אגוזי קשיו, צנוברים, שקדים, אגוזי המלך, דגנים מלאים כמו: אורז מלא, שעועית לבנה, גרגירי חומוס מבושלים.
  • ויטמין 6B עוזר למגנזיום להיספג טוב יותר בדם. מקורות טובים לוויטמין 6B הם: בשר עוף, בשר הודו, דגים, נבטים, בננות, עגבניות.
  • אפשר לשתות מי טוניק או ביטר לימון, שמכילים כינין (משמש כחומר טעם במשקאות מרירים). הכינין מווסת את הפעילות העצבית ומונע את התעוררות העצב המוטורי שמגרה את השריר וגורם להתכווצותו. הכינין נמצא בכמות מזערית מאוד במי טוניק ולכן אין חשש לנזק בזמן ההיריון.
  • לשים את הרגליים בקערית עם מים חמימים ולהוסיף כמה טיפות שמן לבנדר.

 

בצקות ונפיחות ברגליים בהריון

תופעה שכיחה בהריון שנובעת מהפרת האיזון במשק הנוזלים בגוף, לחץ דם גבוה, הפרעה בניקוז המערכת הלימפתית. יש לשלול חשד לרעלת הריון בבדיקה אצל רופא, אם הבצקת מלווה בעליית לחץ דם והופעת חלבון בשתן.

דרכים להקלת בצקות ונפיחות ברגליים:

  • לקחת חופן רוזמרין, לבשל אותו בתוך סיר עם מים עד שצבע המים הופך לירוק , להוסיף שתי כפות מלח אנגלי, להניח את הרגליים בנוזל פעמיים ביום בין 20-30 דקות.
  • חליטת עלי זקן תירס ושתיית הנוזל. עוזר מאוד לספוח נוזלים החוצה מהגוף ובכך מקל על בצקות ונפיחות ברגליים.
  • טיפול רפלקסולוגיה מקצועי לנפיחות ובצקות ברגליים.

כאבי גב בהריון

חלוקת המשקל החדשה בגוף עקב גדילת העובר וצמיחת הרחם בהריון גורמת לכיפוף של חוליות גב תחתון, עומס על השרירים והרצועות בגב התחתון שמשפיעים באופן ישיר על כל שרירי הגב, שרירי הצוואר והשכמות. ירידה בטונוס השרירים בבטן משפיעה גם היא על רפיון אחזקת שרירי הגב, וכך נגרם כאב מניסיון הגוף לאזן את מרכז הכובד החדש.

דרכים להקלת כאבי גב:

  • להקפיד על נעילת נעליים נוחות, ללא עקבים.
  • להקפיד על דרך נכונה להרמת חפצים: קרוב לגוף, ע"י כיפוף הברכיים ולא הגב.
  • בזמן שינה, לשכב על הצד כשרגל אחת נחה מקופלת על גבי כרית, והבטן נתמכת על כרית נוספת.
  • אפשר להירשם לקורס התעמלות או יוגה לנשים בהריון. במסגרתם נלמדים תרגילים מיוחדים לחיזוק השרירים בגוף, ודגש על שרירי הבטן והגב.
  • טיפול רפלקסולוגיה בכאבי גב, מותאם עבור נשים בהריון.

  

***העצות המופיעות במאמר זה הן כלליות בלבד ואינן מהוות חוות דעת רפואית מוסמכת או יעוץ מוסמך. אין המידע מהווה תחליף ליעוץ רפואי של רופא מטפל. אין בעלי האתר נושאים אחריות לכל נזק שיגרם בעקבות שימוש בעצות.

 

קראי עוד על הריון ולידה, רפלקסולוגיה:

דולה

קורס הכנה ללידה

רפלקסולוגיה נשים בהריון

רפואה משלימה לבעיות נפוצות בהריון

רפלקסולוגיה לתמיכה בהריון

היפוך עובר

זירוז לידה

רפלקסולוגיה כעזר בלידה

רפלקסולוגיה לאחר לידה

סיפורי לידה

טיפול רפלקסולוגיה
רפלקסולוגיה בטיפול דלקת בנרתיק

רפלקסולוגיה בטיפול שחלות פוליציסטיות

רפלקסולוגיה בטיפול כאבי גב

רפלקסולוגיה בטיפול עצירות

רפלקסולוגיה בטיפול בצקות

רפלקסולוגיה בטיפול כאב ומחלה כרונית

רפלקסולוגיה מטאמורפיק

רפלקסולוגיה, שליטה והרפיה

טיפול באבני מרפא - קריסטלים
אבני מרפא - קריסטלים המסייעות בכניסה להריון

xhtml | css | כל הזכויות שמורות © 2006-2027 דרך אור נעמה גבאי